زیبایی پوست و مو
نوشته شده توسط : فاطمه

زیبایی پوست ومو 

زیبایی پوست و مو موضوعی است که  همیشه مورد توجه  همه  افراد بوده است .

زیبایی پوست و مو

زیبایی پوست و مو مخصوصا برای خانم ها از اهمیت زیادی دارد. همان طور که می دانید پوست  شما نشان دهنده سلامت بدن شماست و یکی از با ارزش ترین دارایی های هر فرد می باشد. برای مراقبت و زیبایی پوست و مو ،شما باید بعضی از عادات هایی که قبلا داشته اید را ترک کنید تا زیبایی پوست و مو شما تضمین شود .

روشهای خانگی زیبایی پوست و مو

در این اینجا برخی از روش‌های طبیعی را برای زیبایی پوست و مو  شما ارائه شده است:

مرطوب نگه داشتن پوست

برای تمیزی و زیبایی پوست بهتر است روزی دو بار در روز ، یک بار صبح و یک بار شب، صورتتان را بشویید. پس از شستشو پوست حتما باید از یک مرطوب کننده پوست خوب برای آبرسانی استفاده کنید. شستشوی پوست  صورت باعث می شود که خاک، چربی اضافی و مواد آرایشی که روی پوستتان است از بین برود.

توجه داشته باشید  بعد از شستشو ،استفاده از مرطوب کننده پوست حتی برای افرادی که پوست های چرب دارند ضروری است. اما در هنگام خرید مرطوب کننده حتما باید از مرطوب کننده مخصوص پوست های چرب استفاده کنید.

استفاده از ضد آفتاب

مراقبت از پوست با کمک ضد آفتاب ها در برابر نور خورشید:  برای زیبایی پوست باید از یک ضد آفتاب خوب استفاده کنید زیرا با گذشت زمان و افزایش سن نورخورشید باعث تغییرات زیادی در پوست، از جمله چین و چروک، تغییر رنگ، کک و مک و یا لکه های پوست می شود.

شما ابتدا باید برای قرار گرفتن در معرض نور خورشید محدودیت زمانی تعیین کنید و در زمانهای خاص از منزل خارج شوید . به خصوص در زمان هایی بین ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر در زیر آفتاب قرار نگیرید و قبل از بیرون رفتن از خانه از کرم ضد افتاب با SPF30 استفاده کنید.

درمان مشکلات پوست

برای مشکلات پوستی و زیبایی پوست و مو  حتما به متخصص پوست و مو مراجعه کنید. و اگر مشکلاتی مانند خشکی و چربی، خارش و آکنه و سایر بیماری های پوستی  دارید حتما به پزشک مراجعه کنید زیرا این مشکلات صدمات جبران ناپذیری به پوست وارد کنند.

استفاده از ماسک برای زیبایی پوست و مو

 ماسک عسل برای پوست:  برای زیبایی پوست و مو ، بهتر است از ماسک عسل استفاده کنید .عسل طبیعی خاصیت ضدباکتریایی دارد و یکی روش‌ها برای داشتن پوستی نرم و لطیف است. هفته‌ای یکبار، یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی را با انگشتانتان به پوست صورت‌تان بمالید و این ماسک به مدت پنج تا ده دقیقه روی پوستتان نگهدارید . پس از گذشت این مدت، صورتتان را به آرامی با آب گرم بشویید و سپس با ضربه زدن، صورت‌تان را خشک کنید. عسل به شما پوستی فوق‌العاده می‌بخشد.

اسکراب برای بدن

برای زیبایی پوستان  شما می توانید از این اسکراب استفاده کنید .ابتدا مقداری نمک دریا را با دو برابر همان مقدار روغن زیتون ترکیب کنید و یک اسکراب مناسب بدن بسازید . شما می توانید از این اسکراب بر روی هر نقطه از بدن که دوست دارید استفاده کنید . این اسکراب، با عث می شود سلول‌های مرده  از بین برود و سلول‌های جدید رشد کند . و شما پوستی لطیف و نو پیدا می‌کنید و از این لطافت لذت می‌برید.

ماسک موی موز و تخم‌مرغ برای زیبایی پوست و مو

شما می توانید از ماسک موز و تخم مرغ استفاده کنید این ماسک باعث می شود موهای شما درخشان شود .  برای این ماسک شما باید موز را له کنید تا به صورت پوره در آید؛ سپس آن را با یک تخم‌مرغ ترکیب کنید و به هم بزنید تا خمیری غلیظ به دست آید.

این خمیر را به موهایتان بمالید و کمی ماساژ دهیدو به مدت  سی دقیقه روی موهایتان نگه دارید سپس موهایتان را با شامپوی همیشگی بشویید. این ماسک  باعث شفاف شدن و درخشش موهای شما می شود  و باعث زیبایی پوست و مو می شود.

 

ماسک سرکه سیب برای  برای زیبایی پوست و مو

سرکه سیب به شفافیت موها کمک می‌کند و همچنین اگر به دلیل رنگ کردن‌های زیاد، موهایتان  آسیب دیده است ، بهتر است مدتی از سرکه سیب استفاده کنید. پس از شستن موها با شامپو، یک‌چهارم لیوان سرکه سیب را با یک لیوان آب ترکیب کنید و موهایتان را با این مایع آبکشی کنید.

 

 

آبرسانی به موها

روغن نارگیل  یک آبرسان خوب برای موهای شماست .این روغن را به همه جای موهایتان برسانید. این روغن شوره سرتان را برطرف می کند و به موهای شما لطافت می‌بخشد. پس از دو ساعت، موهایتان را می توانید بشویید.

 مراقبت از پوست و مو

چندین روش برای مراقبت از پوست و مو در اینجا برای شما ارائه شده است که باعث زیبایی پوست و مو می شود:

درمان ناخن‌های خشک

ناخن خشک مرتب می‌شکند . برای حل این مشکل، شما می توانید در هفته چندین بار ناخن‌هایتان را به مدت پنج دقیقه داخل روغن زیتون فرو ببرید. روغن زیتون بهترین آبرسان است و به ناخن‌های شما رطوبت لازم را بازمی‌گرداند.

 نوشیدن آب

برای زیبای پوست و مو ،آب بهترین روش است . نوشیدن آب موجب آبرسانی به پوست و مو می‌شود بردن و حتی  به لاغری کمک می‌کند. هر روز حداقل هشت لیوان آب بنوشید تا به جوانی و شادابی خود یاری رسانده باشید و باعث زیبایی پوست و مو شوید.

 برس خشک

برای زیبایی پوست ومو چند دقیقه پیش از رفتن به حمام، پوست خشک بدنتان را برس بزنید. این کار باعث میشود سلول‌های مرده از بین برود  و همچنین به گردش خون کمک می‌کند. بهترین زمان برای برس‌زدن هنگامی است که پوست شما در اوج خشکی است.

 فیبر

فیبریکی از کلید های زیبایی پوست و مو است . مصرف سبزیجات و میوه‌های فیبردار در رژیم غذایی‌تان بگنجانید تا هم پوست زیبا داشته باشید هم سلامت و تناسب اندامتانرا حفظ کنید .

رزمازی برای ریزش مو و ابرو

اخیرا اکثر افراد  با ریزش مو یا ابرو دچار هستند. رزماری گیاهی دارویی است که عصاره ی آن باعث رشد سریع مو شده و روغن رزماری  برای پر پشت شدن ابروها بسیار موثر است.مصرف جوشانده رزماری همین طور به حفظ سلامت پوست و مو کمک می کند.همچنین دم کرده و جوشانده رزماری به صورت چای می تواند موها را تقویت کرده و لکه های پوست را از بین ببرد.

 

منبع: http://drsodaei.com/%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%D9%85%D9%88/





:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: